Psie postanowienia

By | 05:17 10 comments
Dziś chciałabym Wam przedstawić moje postanowienia związane z psami.Nie ma ich dużo, ale dużo będzie do robienia.Jestem nastawiona na osiągnięcie wszystkich postawionych sobie celów i zrobię wszystko, aby osiągnąć sukces.
  1. Przeczytać przynajmniej trzy książki o psach -chciałabym poszerzyć swoją wiedzę o psiakach.Uwielbiam czytać książki o moich ulubieńcach.Już nieraz mnie poratowały w sytuacjach awaryjnych.W najbliższym czasie przygotuję dla Was post z książkami, które w najbliższym czasie planuje kupić.
  2. Nauczyć Kiwi przynajmniej 5 nowych sztuczek - Kiwi dość szybko się uczy, więc nie powinno być z tym większego problemu.Mało jak do tej pory się nauczyła, bo niestety  to strasznie zaniedbłam, ale w końcu lepiej późno niż wcale.
  3. Zacząć startować w wystawach z Kiwi - Już od dawna chciałam to robić, ale to były tylko sporadyczne przemyślenia.Teraz myślę o tym bardzo poważnie.Niestety mało wiem o wystawach psów, więc będę musiała się wzbogacić o tę wiedzę i tu też mam do Was prośbę, czy ktoś z Was może bierze udział w wystawach i mógłby mi powiedzieć jak to z grubsza wygląda.Z góry bardzo dziękuję.
  4. Mieć przynajmniej 30 tyś. wyświetleń na blogu i 200 obserwatorów - Wydaje mi się, że kluczem do sukcesu jest systematyka i miłość do psów (jeśli chodzi o blogi o tej tematyce).Mam ogromną nadzieję, że uda mi się osiągnąć tyle wyświetleń i przykuć uwagę czytelników.
  5. Mieć w posiadaniu kolejnego psiaka - Jest to moje ogromne marzenie.Bardzo bym chciała border collie.Wiem, że z bc nie jest wcale tak łatwo co jeszcze bardziej mnie do niego przekonuje.Ale mimo wszystko na tę chwilę na pewno się na niego nie zdecyduję wraz z rodzicami.Wiem, że to postanowienie będzie możliwe do zrealizowania w roku 2016 i wolę poczekać i podjąć tę decyzję na spokojnie, a w ciągu roku 2015 dowiedzieć się jak najwięcej o bc, znaleźć dobrą hodowlę i dowiedzieć się jak to wszystko dokładnie jest z agility, bo na tym bardzo mi zależy.Jeśli możecie mi powiedzieć coś więcej o bc to będę bardzo wdzięczna.Tak jak wcześniej wspomniałam nie chcę podejmować żadnych pochopnych decyzji i muszę to dokładnie przemyśleć.To postanowienie bardziej powinno nazywać "Poważne rozważenie decyzji o kupnie bc"
A jakie wy macie postanowienia?
 (zdjęcie jeszcze z wakacji)
Nowszy post Starszy post Strona główna

10 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcie!
    Życzę oczywiście spełnienia we wszystkich postanowieniach i szczęśliwego nowego roku!
    Wspaniały blog!!

    Pozdrawiamy,
    Monika i Roxi,
    http://suczkaroxi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w wypełnianiu postanowieniem, a BC wcale nie są aż tak trudną rasą, bardzo szybko się uczą, dlatego przy nie doświadczony, właścicielu mogą nabawić się złych nawyków.

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe postanowienia ;) życzę ci żeby się spełniły wszystkie !
    nasze postanowienia znajdziesz u nas na blogu goldenszastek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam postanowienie: mieć psa :D
    A tak przy okazji to chciałabym cię nominować do Lba, co ty na to?
    pytania na moim blogu
    http//:moje-zwierzakowo-polska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początek powiem kilka słów o Bc :) To nie są aż tak trudne psy do wychowania, one są bardzo mądre, potrzebują wiele zabaw, wyczerpujących spacerów itp. Są to psy stworzone do sportów takich jak agility frisbee i wiele wiele innych rzeczy :) Więc musisz zadać sobie pytanie czy możesz im to zapewnić :D Obyś dotrzymała tych postanowień. PS. Nominowałam cię do LAB.
    Pozdrawiamy W&K

    OdpowiedzUsuń
  6. witaj ;)
    tylko 3 książki? Ja już przeczytałam 1,5 :)
    Masz czas na kolejnego psa, lepiej teraz dobrze wykorzystać ten czas i potem mniej błędów przy szczeniaku popełnić ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Oby wasze postanowienia zostały wypełnione. Śliczne zdjęcie. Nominowałyśmy Ciebie do LBA :)
    Pozdrawiamy
    Ala i Luna
    swiatoczamiluny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mogę Ci trochę podpowiedzieć w kwestii wystaw, bo w zeszłym roku sama stawiałam na takiej imprezie pierwsze kroki. Osobiście uważam, że nim zdecydujesz się w ogóle na wystawianie swojego psa musisz dobrze zastanowić się nad tym, jak o to zniesie psychicznie. Pamiętaj, wystawa to ogromna liczba psów, zgromadzonych na niewielkim terenie - nie wszystkie psy będą czuły się dobrze, uczestnicząc w tego rodzaju imprezach.

    Aby wziąć udział w wystawie psów rasowych musisz: być członkiem Związku Kynologicznego w Polsce, mieć zarejestrowanego w ZKwP psa z rodowodem (wystawianie psa z niewydanym jeszcze rodowodem jest dopuszczalne w przypadku szczeniąt), opłacić składkę związkową na dany rok, zapisać psa na wystawę przez system wystawy.net, opłacić uczestnictwo psa w wystawie. To tyle, jeżeli chodzi o kwestie formalne.

    Dodatkowo, przed wystawą musisz zadbać o przygotowanie szaty psa oraz przygotowanie psa do oceny przez sędziego, czyli nauczenie go, jak powinien się zachowywać w ringu. Różne rasy wystawia się w różny sposób - pozycja wystawowa dla setera irlandzkiego (moja ruda łajza) jest inna, niż pozycja, którą podczas oceny powinien przyjąć Twój pies. Ja przed pierwszą wystawą spotkałam się kilka razy z profesjonalnym handlerem, który nauczył mnie, podstawowych figur, pozycji, etc. To, oczywiście, był kolejny wydatek, ale mój handelr to fantastyczny człowiek, ze wspaniałym podejściem do psów, więc nie żałuję.

    Co do samej wystawy. Jej teren jest podzielony na ringi, na których w konkretnych godzinach pokazywane są konkretne psy - dobrze jest dzień wcześniej dowiedzieć się, gdzie i o której godzinie będzie szła Twoja rasa, aby punktualnie stawić się na ocenę. Najpierw oceniane stawki psów od klas wiekowo najmłodszych do wiekowo najstarszych, potem w tej samej kolejności idą stawki suk. Na początku wszystkie psy w rzędzie ustawiane są w pozycji, potem biegną razem kółko, potem zaś następuje indywidualna ocena każdego z psów: sprawdzanie uzębienia, tam i z powrotem (bieganie po linii w kierunku wskazanym przez sędziego w celu oceny psa w ruchu), pozycja i ocena psa w statyce. Następnie, sędzia dyktuje komentarz do oceny sekretarzowi, który zapisuje go na karcie oceny psa - dostajesz ją po zakończeniu oceny. Potem jest ogłoszenie wyników - który pies, którą zajął lokatę w ramach danej stawki oraz wspólne kółko w ringu. Uff, rozpisałam się.

    Jeżeli masz ochotę poczytać jeszcze o wystawach to zapraszam do siebie:
    1) http://trendzseterem.blogspot.com/2014/07/wystawowy-debiut.html
    2) http://trendzseterem.blogspot.com/2014/07/wystawowy-debiut-cz-2.html

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania i obserwowania :)